• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mitt första stora lån gick åt pipan

Melodrama

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Mars 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej allihopa.

Jag fick ett råd att kolla här med er som kanske vet bättre än mig hur man ska gå tillväga. Jag har tänkt att ta ett lån på 300 000:-. jag gjorde först en ansökan hos Norwegian men där var räntan alldeles för hög så gick sen den klassiska vägen och gjorde en ansökan på Lendo:
Till min förvåning så såg jag i min UC att endast ett fåtal banker dök upp under "frågor som inte redovisas i upplysningen" så då började jag fundera om det var de enda bankerna som fick ta del av min ansökan hos låneförm.
Jag kontaktade då SEB som var en av de jag hoppades på och de hade inte fått in någon upplysning på mig. min fråga är alltså om det är så att det inte är att man får chans på alla 35-40 banker som låneförm gör reklam för???

Ja kontaktade sen Zmarta som garanterade att ALLA banker som de samarbetar med tar del av UC så då gjorde jag en ansökan hos dom. har nu fått några erbjudanden men ingen med ränta under 6.87%

Min UC hoppade från 0,3 upp till 1,4 och jag står fortfarande utan ett lån med bra ränta.

Jag har inte haft något lån/kreditkort sen 2014 och jag har en fast inkomst på 400 000:- utan anmärkningar så jag var väldigt positiv till detta när jag började. nu däremot börjar man fundera om man kan få något lån med vettiga villkor.

Vad tror ni, kan man lösa ett lån med totalt 4st ff och 1,4% i Risk och få under 6,87% i ränta ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
404
Poäng
537
Hej allihopa.

Jag fick ett råd att kolla här med er som kanske vet bättre än mig hur man ska gå tillväga. Jag har tänkt att ta ett lån på 300 000:-. jag gjorde först en ansökan hos Norwegian men där var räntan alldeles för hög så gick sen den klassiska vägen och gjorde en ansökan på Lendo:
Till min förvåning så såg jag i min UC att endast ett fåtal banker dök upp under "frågor som inte redovisas i upplysningen" så då började jag fundera om det var de enda bankerna som fick ta del av min ansökan hos låneförm.
Jag kontaktade då SEB som var en av de jag hoppades på och de hade inte fått in någon upplysning på mig. min fråga är alltså om det är så att det inte är att man får chans på alla 35-40 banker som låneförm gör reklam för???

Ja kontaktade sen Zmarta som garanterade att ALLA banker som de samarbetar med tar del av UC så då gjorde jag en ansökan hos dom. har nu fått några erbjudanden men ingen med ränta under 6.87%

Min UC hoppade från 0,3 upp till 1,4 och jag står fortfarande utan ett lån med bra ränta.

Jag har inte haft något lån/kreditkort sen 2014 och jag har en fast inkomst på 400 000:- utan anmärkningar så jag var väldigt positiv till detta när jag började. nu däremot börjar man fundera om man kan få något lån med vettiga villkor.

Vad tror ni, kan man lösa ett lån med totalt 4st ff och 1,4% i Risk och få under 6,87% i ränta ?
Hände mig med.och vissa hade inte fått ta del visade sig. Ringde upp och kollade med banker. Sen ställde ja till ett jäkla liv :D
 

Melodrama

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Mars 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
okej så då måste ju chanserna för bättre erbjudanden ökat rejält
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
821
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Låneförmedlare använder olika filtreringssystem.
 

Melodrama

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Mars 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Låneförmedlare använder olika filtreringssystem.
Jag ringde och pratade med dom nyss och då sade handläggaren att jag kunde göra en ny ansökan på samma UC och även välja vilka banker jag ville skulle få ta del av ansökan så skulle de endast skicka till dom.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
821
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag ringde och pratade med dom nyss och då sade handläggaren att jag kunde göra en ny ansökan på samma UC och även välja vilka banker jag ville skulle få ta del av ansökan så skulle de endast skicka till dom.
Det brukar vara möjligt ja, men kräver som du beskriver manuell hantering.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Hej allihopa.

Jag fick ett råd att kolla här med er som kanske vet bättre än mig hur man ska gå tillväga. Jag har tänkt att ta ett lån på 300 000:-. jag gjorde först en ansökan hos Norwegian men där var räntan alldeles för hög så gick sen den klassiska vägen och gjorde en ansökan på Lendo:
Till min förvåning så såg jag i min UC att endast ett fåtal banker dök upp under "frågor som inte redovisas i upplysningen" så då började jag fundera om det var de enda bankerna som fick ta del av min ansökan hos låneförm.
Jag kontaktade då SEB som var en av de jag hoppades på och de hade inte fått in någon upplysning på mig. min fråga är alltså om det är så att det inte är att man får chans på alla 35-40 banker som låneförm gör reklam för???

Ja kontaktade sen Zmarta som garanterade att ALLA banker som de samarbetar med tar del av UC så då gjorde jag en ansökan hos dom. har nu fått några erbjudanden men ingen med ränta under 6.87%

Min UC hoppade från 0,3 upp till 1,4 och jag står fortfarande utan ett lån med bra ränta.

Jag har inte haft något lån/kreditkort sen 2014 och jag har en fast inkomst på 400 000:- utan anmärkningar så jag var väldigt positiv till detta när jag började. nu däremot börjar man fundera om man kan få något lån med vettiga villkor.

Vad tror ni, kan man lösa ett lån med totalt 4st ff och 1,4% i Risk och få under 6,87%

Prova Själv hos Collector istället använda lendo Zmarta ...
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Får att få riktigt bra erbjudande kan man inte ha flera förfrågningar nära varandra. Du skulle hoppat över Norwegian för dom ger nästan alltid dålig ränta och sökt via en förmedlare direkt, då hade du antagligen fått ett skapligt lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp